Pazarlama Hizmetleri

Pazarlama Hizmetleri

Marka kimliği ve stratejisi, görsel tasarım, içerik stratejisi, web stratejisi ve dijital strateji, sosyal medya, fotoğrafçılık, film prodüksiyonu ile dijital pazarlama ve analitik alanlarında uzman profesyonellerden oluşan kreatif bir ekip, hedeflenen iletişim çözümlerinin tasarlanması amacıyla içerik üreticileriyle yakın işbirliği içinde çalışmaktadır.

 

Stratejik Danışmanlık

Pazarlama ekibimiz; itibar ve marka yönetimi, ana kilit mesaj geliştirme, dijital pazarlama ve sosyal medya yaklaşımları, multimedya etkileşimi ile web stratejisi ve dijital strateji konularını içeren stratejik iletişim ve pazarlama planlarını planlamak ve uygulamaya koymak amacıyla kampüs genelinde akademik ve idari birimlerle birlikte çalışmaktadır.

 

Görsel Tasarım ve Markalaştırma

Kreatif Hizmetler ekibimiz içerikle tasarımı birleştirerek görsel hikayenizin anlatımında en uygun ortamları kullanır. Dijital tasarım ve baskı tasarımı, geniş format ve tabela/işaret tasarım projeleri, çapraz medya çözümleri?, etkinlik tanıtımları, grafik tasarım ve daha fazla konuda kreatif hizmetler sunuyoruz.

 

Web ve Dijital İletişim Stratejisi

Web ve Dijital İletişim ekibi, AREL’in web sitesine ve diğer dijital iletişim platformlarına ilişkin kullanıcı deneyimi, içerik stratejisi, tasarım ve kullanıcı arayüzü geliştirme çalışmalarını yürütür. Daha fazla bilgi için lütfen tıklayınız. (Bu link tıklandığında aşağıda içeriği verilen “Web ve Dijital İletişim” sayfasına bağlanacaktır.)

 

Web ve Dijital İletişim

Web ve Dijital İletişim ekibi, AREL’in web sitesine ve diğer dijital iletişim araçlarına ilişkin kullanıcı deneyimi, içerik stratejisi, tasarım ve kullanıcı arayüzü geliştirme çalışmalarını yürütür.

 

edu.tr Web Sitesi Yenileme

Üniversitenin www.arel.edu.tr yenileme çalışmaları, içerik yönetim sisteminde (CMS) bütün mevcut AREL Sitelerinin aşamalı olarak yenilenmesiyle devam etmektedir. İdari veya akademik bölüm web sitesinden sorumluysanız ve yaklaşmakta olan yenileme için hazırlık yapmak istiyorsanız lütfen arel.edu.tr yenileme projesi sitesine ilişkin bu bölüme bakınız. (Aşağıda içeriği verilen web yenilenmesi ile ilgili siteye bağlanacaktır.)

 

edu.tr Web Sitesi Yenileme

Üniversitenin arel.edu.tr web sitesini yenileme projesi, Haziran 2020’de yeni bir ana sayfanın ve yaklaşık 50 adet üst seviye web sayfasının uygulamaya konulmasıyla önemli bir kilometre taşını geride bıraktı.

Tutarlı bir kullanıcı deneyimi yaratan ve AREL’in hikayelerini dünyaya anlatan modern, kolay erişilebilir bir web sitesi olan arel.edu.tr artık aşağıdakileri de içermektedir:

  • Göze hitap eden, ilgi çekici ve kullanımı kolay görsel tasarım.
  • Web erişilebilirliği gerekliliklerini karşılayan ve her bir birimin kendine özgü ihtiyaçlarını karşılamak amacıyla farklı sayfa düzenleri biçiminde gruplandırılabilen esnek tasarım bileşenleri.
  • Sürekli iyileştirmeyi ve sürdürülebilir başarıyı destekleyen web sitelerinin tasarlanması için CRM platformu.
  • edu.tr web sitesinin Aday Öğrenci, Uluslararası Öğrenciler, Hakkımızda, AREL’de Yaşam ve Araştırma bölümleri için yeni web sayfaları.
  • Mantıklı, anlaşılması kolay web sitesi gezinti yapısı.

Bir sonraki aşamada ne olacak?

arel.edu.tr yenilenme projesinin bir sonraki aşamasında Üniversite’nin geriye kalan 200’den fazla resmî web sitesinin sırayla yenilenmesi öngörülmektedir. Söz konusu çok aşamalı sürecin yaklaşık iki yıl sürmesi beklenmekte, bölüm ve ofis sayfası yenileme çalışmalarının sırası AREL’in Üst Yönetimi tarafından yönlendirilmektedir. Kurumsal İletişim Ofisi ve Bilgi İşlem Direktörlüğü, her bir bölüme ve kampüs birimine kendi sitelerini yenileme çalışmaları sırasında çalışma programını belirleyecek ve gerekli desteği sağlayacaktır.

AREL için mümkün olan en iyi web sitesini geliştirirken sizden gelecek geri bildirimler önemlidir. Yorumlarınızı ve sorularınızı lütfen web@arel.edu.tr (link e-posta adresine yönlendirecektir.) e-posta adresine iletiniz.

 

Proje Arka Planı ve Hedefler

Şubat 2020’de İstanbul Arel Üniversitesi, arel.edu.tr web sitesinin yenilenmesine ilişkin büyük bir projeyi uygulamaya koydu.

Projenin uzun vadede hedefi, AREL’in milyonlarca dijital bileşenine ilişkin olarak üstün, sınıfında en iyi kullanıcı deneyimi sunan entegre bir web varlığını temin etmektir.

Her yıl sekiz milyondan daha fazla kişi arel.edu.tr web sitesini ziyaret etmekte ve Üniversitenin web sayfalarını 40 milyondan daha fazla defa görüntülemektedir. arel.edu.tr web sitesi, merkezi web içeriği editörleri tarafından yönetilen 100.000’den daha fazla web sayfasını içermektedir.

AREL web sitesi mevcut durumda bir dizi teknoloji platformu üzerinde işletilmektedir. AREL, web içeriği yönetim sistemine ev sahipliği yapmaktadır. arel.edu.tr web sitesinin kapsamlı yeniden tasarımı en son 2017 yılında gerçekleştirilmiştir.

 

Yeniden tasarlanan arel.edu.tr web sitesi:

  • Sitede dolaşan ziyaretçiler için tutarlı bir deneyim sağlayacak;
  • AREL’in mevcut web varlığının bölünmüş niteliğini önemli ölçüde azaltarak aranan bilgilerin bulunmasını daha kolay hale getirecek;
  • İlgi çekici, kullanımı kolay ve site içinde kolay dolaşım sağlayan bir görsel tasarıma sahip olacak;
  • Üniversitenin kurumsal görsel kimlik kılavuzlarını yansıtan oldukça esnek ve modüler bir görsel tasarıma sahip olacak;
  • AREL’in içerik stratejisini destekleyen, entegre içerik yönetim sistemi (CMS) sağlayacak;
  • AREL birimlerinin programlarındaki ayırt edici özellikleri ön plana çıkaracak kapasiteyi ve işlevselliği artıracak;
  • Üniversite web siteleri arasında içerik paylaşımını kolaylaştıracak;
  • Takvimler, haritalar, sosyal medya ve diğer platformlarla entegrasyonu daha iyi duruma getirecek;
  • Kullanıcıların ilgi alanlarıyla uyumlu içeriklerin yayınlanmasına ilişkin olarak uzun vadeli kapasite olanakları yaratacaktır.

Mevcut Durumda Ne Yapabilirsiniz?

Üniversite Nisan 2020’de yeni bir ana sayfayı uygulamaya koydu. arel.edu.tr yenilenme projesinin bir sonraki aşamasında Üniversite’nin geriye kalan 200’den daha fazla resmî web sitesinin sırayla yenilenmesi öngörülmektedir. AREL’in geriye kalan web sitelerinin yenilenmesi iki yıllık bir süreçte gerçekleştirilecektir.

Kurumsal İletişim Ofisi ve Bilgi İşlem Direktörlüğü, her bir bölüme ve kampüs birimine kendi sitelerini yenileme çalışmaları sırasında çalışma programını belirleyecek ve gerekli desteği sağlayacaktır. Bölümlerin söz konusu projeleri bağımsız olarak üstlenmesi beklenmemektedir.

 

Web sitenizi yenilemeye hazırlamak için ne yapabilirsiniz?

  • Gözden geçirin
  • Yeniden düzenleyin
  • Yeniden yazın

Web içeriğinizin şimdiden gözden geçirilmesi, yeniden düzenlenmesi ve yeniden yazılması çalışmalarına harcadığınız zaman ileride size zaman kazandıracaktır. Mevcut web sayfalarınız mümkün olan en iyi durumda olduğu takdirde söz konusu sayfaların içerik yönetim sisteminde yenilenmesi çok daha kolay ve etkili olacaktır.

 

Ne yapmalı?

 

Hedef Kitleleri ve Mesajları Doğrulayın

Web sayfalarınız için hedef kitleyi/kitleleri ve hedef kitlelere etkin bir biçimde iletmek istediğiniz mesajları tespit edin. Bir web sitesinin amacı iletişim kurmaktır. Etkili web sayfası içeriği doğru kişilere yönelik olup hedef kitlenin ilgisini çeken bilgileri içermelidir.

 

Hedef Kitlelerin Tespiti

Web sayfalarınızın hedef kitlesi/kitleleri, web sayfalarınızı ziyaret etme potansiyeli yüksek olan kullanıcılardır. “arel.edu.tr” web sitesinin birçok bölümünün başlıca hedef kitlesi öğrenci adayları olup bu durumun web sayfalarınız için söz konusu olup olmadığına karar vermeniz gerekmektedir. Sunduğunuz bilgilere ilişkin diğer hedef kitleleri tespit ederken mevcut öğrencileri, öğretim elemanlarını, idari personeli, velileri, mezun öğrencileri, çalışan adaylarını ve diğer faktörleri göz önünde bulundurun.

 

Temaların ve Mesajların Tespiti

Hedef kitlelerinizin her birinin özel ihtiyaçlarını araştırın. Ardından iletmek istediğiniz başlıca temaları ve mesajları tespit edin. Web sayfalarınızda sunulan içerik, hedef kitlelerin ihtiyaçlarıyla eşleşmelidir. (Sunduğunuz faydaların açık olduğu varsayımında bulunmayın.) Kullanıcılarınıza ilettiğiniz mesajlarınız; söz konusu mesajların kullanıcı ihtiyaçlarını karşılama bağlamında kullanıcıların bilmesini istediğiniz hususlarda mesajlarınızı doğrudan tasarladığınız takdirde daha etkili olacaktır. Web sayfaları içeriğinizi gözden geçirmeniz gerekebilir. (Aşağıda içeriği verilen “içeriğinizi gözden geçirin” sayfasına bağlanacak).

 

İçeriğinizi Gözden Geçirin

Bir web sitesinde bulunan güncel olmayan bilgiler sıklıkla kullanıcılarımızı rahatsız eden başlıca konudur. İçeriğinizi doğru, güncel ve yazım hatalarından arındırılmış bir şekilde yeniden yazmak için zaman ayırdığınızda bu konuda harcadığınız zamana değecektir. Başlamadan önce içerik denetimi yapma (Aşağıda içeriği verilen “Başlamadan Önce İçerik Denetimi Yapma” sayfasına bağlanılacak) lüzumsuz biçimde birbirinin kopyası olan veya eksik bilgilerin tespitinde size yardımcı olacaktır.

  

Mevcut İçeriğin Denetimi

Web sitenizde bulunan her sayfayı, etkinliği ve haberi periyodik olarak gözden geçirmek ve değerlendirmek en iyi uygulamadır. Çalışma sayfası (spreadsheet) üzerinde gerçekleştirilen içerik denetimi, web sayfalarınız için bir envanter vazifesi görecek ve söz konusu sayfaların kalitesinin daha geniş bir bakış açısıyla değerlendirilmesini temin edecektir. Tamamlanmış bir denetim sonucunda aşağıdaki sayfaların bir listesini elde edeceksiniz:

  • Mevcut haliyle kabul edilebilir sayfalar,
  • Gözden geçirilmesi gereken sayfalar,
  • Silinmesi gereken sayfalar.

İçerik denetimi bu aşamada neden gereklidir? İçerik denetimi, mevcut web sitenizin içerik yönetim sisteminde yenilenerek yeni bir versiyonunun oluşturulması öncesinde yapılabilecek en iyi hazırlıktır.

 

İçerik Denetiminin Faydaları

Web sayfalarınızın düzenlemesinde görülen zayıf noktaları tespit edebileceksiniz. Denetim, sunduğunuz bilgilerin yapısını iyileştirmede size yardımcı olacaktır.

Denetimin içerik gözden geçirme ve gelecek güncelleme çalışması kapsamını göstermesi bakımından içeriğinizin yenilenmesine hazırlık aşamasında ne kadar zamana ihtiyacınız olduğunun kestirimini daha iyi yapabileceksiniz.

Çok fazla web sayfanız olduğunu fark etmeniz olasıdır. Bazı sayfalar güncelliğini fazlasıyla kaybetmiş olabilir ve bunlara bundan böyle ihtiyaç duyulmayabilir. Bazı sayfalar ise diğer sayfaların kopyası olabilir. Bazı sayfaları kaldırarak bunların yerine otoriter bilgi kaynaklarına bağlantı linki koyabilirsiniz. Örneğin; kendi web sayfalarınızdan birinde yeniden akademik takvim oluşturmak yerine Öğrenci İşleri Dairesi’ne ait resmi akademik takvim web sayfasına bağlantı linki koyabilirsiniz.

Hangi içerikleri silmeniz gerektiğini tespit edebilirsiniz. Web sitesi yenileme projesi sırasında, bir web sitesinin sayfa sayısı genellikle üçte bir oranında azalmaktadır. Burada hatırlanması gereken bir husus da ne kadar az sayfanız varsa yönetiminden sorumlu olduğunuz sayfa sayısı da o kadar az olacaktır.

Hangi içeriklerin eksik olduğunu tespit edebilirsiniz.

AREL’de Web Siteleri

AREL; farklı hedef kitlelerin, grupların ve kampüs birimlerinin ihtiyaçlarını karşılamak için tasarlanmış web sitesi içerik yönetimi çözümleri sunar.

Tüm web sitelerimizin, yapı, yazılım, içerik, dil, form gibi unsurlarının yönetiminde kullanılan AREL CMS, web sitelerini geliştirme ve yönetme kolaylığı sağlayacak şekilde geliştirilmiştir. Bu sistemle tüm sitelerimizin içerik yönetimi kolaylıkla yapılabilmektedir. Yeni web siteleri 0,5 gün ile başlayan sürelerde yapısına, form durumuna, entegrasyon ihtiyacına, yazılım gereksinimine, görsel geliştirilmesine, logo hazırlanmasına ve diğer bazı konuların durumuna göre artış gösteren sürelerde hazırlanabilmektedir. Mesela çok basit bir statik web sitesi, tüm içerik hazır ise AREL CMS kullanılarak 0,5-1 günde hazırlanabilir. Diğer web sitelerinde yazılım, form, entegrasyon gibi unsurların yapısına bağlı olarak bu süre doğal olarak uzamaktadır.

 

Dijital Pazarlama ve Sosyal Medya

E-posta yoluyla pazarlama, sosyal medya, dijital reklamcılık ve diğer gelişen iletişim teknolojilerinin kullanımına ilişkin anlaşılır, etkili ve ilgi uyandıran bir strateji geliştirmenize yardımcı olabiliriz.

 

Pazarlama Editörlüğü ve Metin Yazarlığı

Metin yazarlarımız ve editörlerimiz birden fazla platform ve hedef kitle için en etkili tarz ve üslupta metin hazırlamaktadır. Kurumsal İletişim Ofisi tarafından başlatılan belirli projelerde destek sağlayabiliriz veya ihtiyaçlarınızı karşılayacak onaylı serbest çalışan yazar ve editörlerin tespitinde size yardımcı olabiliriz.

 

Film Prodüksiyonu ve Fotoğrafçılık

İletişim Ofisi fotoğrafçılık ve film personeli, Üniversitenin misyonunu geliştirmesinde yardımcı olmak amacıyla İletişim Ofisi tarafından başlatılan projeleri halihazırda desteklemektedir. Yüksek stratejik etkiye sahip pazarlama projelerine ilişkin ücretsiz film hizmetleri mevcuttur. Ayrıca ihtiyaçlarınızı karşılayacak onaylı serbest çalışan tespitinde ve editörlerin tespitinde size yardımcı olabiliriz.

 

Karakteristik Web ve Baskı Projelerinin Planlanması

Önceden planlama, pazarlama iletişim projenizin yüksek kalitede, zamanında ve bütçe sınırları dâhilinde teslim edilmesini temin etmek için en iyi yoldur. Proje dönüş (teslim) süreleri ve maliyetleri, projenin türüne ve kapsamına dayalı olarak oldukça değişkenlik göstermektedir. Karakteristik projelere ilişkin standart dönüş süreleri ve proje maliyeti tahminleri aşağıda listelenmiştir. Maliyet tahminlerinin yalnızca bütçe planlaması konusunda yol gösterme amacına hizmet ettiği dikkate alınmalıdır. Projelerin gerçek maliyetleri, uygulanan hizmet saatlerine dayalı olup Üniversitenin İletişim Direktörlüğü idari personeli tarafından takip edilmekte ve maliyet tahminlerinden farklı olabilmektedir.

 

Sorularınız veya belirli bir proje talebini görüşmek için kurumsaliletisim@arel.edu.tr e-posta adresinden iletişime geçiniz.

 

Tasarım ve Baskı İşleri İçin Olağan Zaman Çizelgesi

2-4 hafta: Broşür, poster, davetiye ve program gibi standart baskı işlerinin çoğunda içeriğin tamamlanması için bir hafta ve tasarımın tamamlanması için iki hafta süre gerekmektedir. Baskı süresi için PDF veya matbu prova baskı onayından sonra genellikle ilave 3 ile 5 gün daha gerekmektedir. Standart baskı işleri için başlangıçtan bitişe yaklaşık bir ay ayırmalısınız.

1-2 ay: Haber gazeteleri ve/veya daha karmaşık baskı işlerinde içeriğin tamamlanması için iki hafta veya daha uzun bir süre ve tasarımın tamamlanması için dört hafta süre gerekmektedir. Baskı süresi bu süreye eklenir ve genellikle bir hafta ile 10 gün arası bir süre gereklidir. Daha uzun zaman alan baskı işleri için başlangıçtan bitişe yaklaşık iki ay ayırmalısınız.

3-6 ay: Yıllık raporlar ve dergiler gibi uzun yayınlarda içeriğin tamamlanması için bir ay veya daha uzun bir süre ve tasarımın tamamlanması için üç ay süre gerekmektedir. Baskı süresi bu süreye eklenir ve genellikle bir hafta ile 10 gün arası bir süre gereklidir. Uzun yayınlar için başlangıçtan bitişe yaklaşık dört ay veya daha uzun bir süre ayırmalısınız.

 

Web Sitesi Olağan Zaman Çizelgeleri

 3-6 ay: Yeni veya yenilenen web sitelerinin uygulamaya geçmesi için talep tarihinden itibaren ortalama olarak 3 ile 6 ay arası süre gereklidir. Bu süre tahmini; biriminizin içerik stratejinizi ve bilgi mimarisini tamamlayarak içeriğin oluşturulup yeni siteye aktarılması için gerekli süreyi de içermektedir. Birimlerin söz konusu görevleri tamamlama hızı zaman çizelgelerini önemli ölçüde etkilemektedir. Zaman çizelgesini etkileyen diğer faktörler arasında; site boyutu (siteler 10 sayfadan daha az veya 1.000 sayfanın üzerinde olmak üzere değişiklik gösterebilir), “AREL” Sitelerinin sürümü/versiyonu ve mevcut sitenin özelleştirilmiş özelliklere veya işlevlere sahip olup olmaması bulunmaktadır.

 

Maliyet Tahminleri

Kurumsal Görsel Kimlik geliştirme (kapsamın belirlenmesi, 3 konsept, ifa, teslim ve uygulama dâhil) Görsel Tasarım: 40 saat 3.600 TL
Etkinlik paketi

(e-davetiye, web banner, sosyal medya varlıkları, poster, program, işaret/tabela dâhil)

Görsel Tasarım: 8 saat

Metin Yazarlığı / Editörlük: 5 saat

1.170 TL
Broşür/PDF baskı işleri

(Temin edilen içerikle 8 sayfa)

Görsel Tasarım: 5 saat

Metin Yazarlığı / Editörlük: 3 saat

720 TL
Yayın/PDF baskı işleri

(Temin edilen içerikle 28 sayfa)

Görsel Tasarım: 30 saat

Metin Yazarlığı / Editörlük: 5 saat

3.150 TL
Video/Film

(2-3 kampüste röportaj ve ekstra görüntü çekimi dâhil yaklaşık 2 dakika uzunlukta)

Film Prodüksiyonu: 35 saat

Görsel Tasarım: 2 saat

4.380 TL
Sosyal medya kampanyası

(Dijital varlıklar ve mikro videolar dâhil 3 gün boyunca)

Dijital Pazarlama: 15 saat

Görsel Tasarım: 5 saat

Metin Yazarlığı / Editörlük: 5 saat

Film Prodüksiyonu: 15 saat

Fotoğrafçılık: 15 saat

5.400 TL

(+ reklam maliyeti)

Web içeriğinin CMS sistemine aktarımı

(50 sayfalık orta boyutlu site; standart web sitesi kurulumu ücretsiz temin edilir; CMS sistemine aktarım ücretsiz temin edilir.)

15 saat 1350 TL

 

Pazarlama Hizmetleri Ücret Yapısı

Eylül 2020 döneminden itibaren geçerli olmak üzere İletişim Ofisi pazarlama hizmetlerinin çoğunda aşağıda anılan fiyat oranlarını uygulayacak; en çok talep gören hizmetlerinden bazılarını (web sitesi kurulumu ve stratejik danışmanlık) ise ücretsiz olarak sunacaktır. Bu uygulama, yeni katma değerli hizmet modelimizin bir parçasıdır.

 

Kurumsal İletişim Pazarlama Hizmetlerinin Ücretleri

Fatura edilmeyen

(ücretsiz)

 

Pazarlama/İletişim Planlama için Stratejik Danışmanlık

 

Standart Web Sitesi Kurulumu (Özelleştirilmiş geliştirme olmadan CMS sistemine aktarım/uygulama)

 

Not: Yeni arel.edu.tr web sitesinin 2020 yılında uygulamaya geçmesini müteakip olarak belirlenecek bir programa göre projelere öncelik verilecektir.

 

Kurumsal İletişim Ofisi haber ve basın ilişkileri ile Koordinasyon (uygun olduğu takdirde)

90 TL/saat

 

Dijital Pazarlama Hizmetleri (sosyal medya, dijital reklamcılık ve e-posta yoluyla pazarlama dâhil)

 

Görsel Tasarım Hizmetleri

 

Web İçeriği Aktarma

 

Entegre İçerik Hizmetleri (entegre projenin bir parçası olarak faturalandırılır; tek başına ayrı bir hizmet olarak sunulmaz)

 

Editörlük ve Metin Yazarlığı

 

Fotoğrafçılık

120 TL/saat

 

Markalaştırma ve Kurumsal Görsel Kimlik Geliştirme

 

Özelleştirilmiş Web Geliştirme

 

Video/Film Prodüksiyonu

 

Diğer Ücretler

  • Pazarlama Hizmetleri aciliyet ücreti (saat başına ücretin iki katı):

 

  • Pazarlama Hizmetleri ek gözden geçirme (revizyon) ücreti: Ek gözden geçirme ücretleri saat başına hizmet ücretinin iki katı olup tasarım gözden geçirmeye ilişkin olağan dört adımı aşan projelere uygulanır:
    • Adım tasarıma geçmeden önce son kopyanın gözden geçirilmesi ve onayı;
    • Adım ilk taslağın gözden geçirilmesi ve geri bildirim sağlanması;
    • Adım revize edilen taslağın tekrar gözden geçirilmesi ve geri bildirim sağlanması;
    • Adım kesin projenin üretim için onaylanması.

 

  • Pazarlama Hizmetleri üretim masrafları (maliyeti fiyatına): Bir AREL müşterisi adına Kurumsal İletişim Ofisi tarafından ödenen bütün üretim masrafları faturaya yansıtılacaktır. Pazarlama üretim masraflarına; hizmet ücreti talep eden e-posta yoluyla pazarlama platformları üzerinden e-posta gönderimine ilişkin maliyet, dijital reklamcılık satın alma veya özel nitelikli görüntüleri veya grafikleri satın alma örnek olarak gösterilebilir.

 

  • Dış Tedarikçi Baskı İşleri Hizmet Ücreti (üretim maliyetinin %15’i oranında): Baskı Hizmetleri, dış tedarikçiler tarafından teslim edilen bütün baskı ve posta projelerinin ve tanıtım materyallerinin yönetimine ilişkin kurum içi maliyetleri karşılamak amacıyla %15 oranında bir dış tedarikçi baskı işleri hizmet ücreti tespit etmelidir. AREL’de Baskı Hizmetleri, ödenen maliyetlerin tamamının karşılandığı bir operasyon biçiminde faaliyet gösterir. Dış tedarikçilerin yönetimine ilişkin maliyet karşılama ücretine aşağıdakiler dâhildir:
    • Çeşitli dış tedarikçilerden fiyat tekliflerinin alınması;
    • AREL müşterisi adına prova baskı gözden geçirme ve onay süreçlerinin yönetimi;
    • Uygulanabilir olduğu takdirde baskı kontrollerinin gerçekleştirilmesi;
    • Projelerin belirlenen lokasyona veya lokasyonlara teslim edilmesi;
    • Satınalma sipariş emirlerinin düzenlenmesi;
    • Dış tedarikçilere faturaların düzenlenerek ödemelerin gerçekleştirilmesi.